Lucruri rusinoase

Mi-am amintit mai devreme de o patanie din liceu care inca ma rusineaza. Ma rusineaza dar ma si trage de urechi sa fiu corecta si sa nu mint.
In liceu aveam o profa, suuper profa, de treaba, carismatica, intelegatoare. Fusese chiar si profesoara surioarei mele care doar ce terminase liceul cand am intrat eu. O respectam dar cu toate astea eu eram un copil prost si teribilist. Si ca sa imi dati dreptate sa va povestesc patania.
Lucrare de control (ce comunist suna). Eu, prinsa in offsaid, habar n’aveam dar nici nu imi permiteam sa iau o nota mica. Aveam si eu orgoliu care numai mic, prost si teribilist nu era. Si, am zis sa nu dau lucrarea. Am dat-o colegei mele, a mototolit-o si a aruncat-o adanc in banca. Culmea ghinionului, profa a verificat numele si lucrarea sa vada ca sunt toate. Intre timp, colac peste pupaza, vine si diriga (erau ele prietene bune).BUSTED! Unde e lucrarea? Ce ai facut cu ea? Nu stiu…nu stiu. Colega mea deja o aruncase intr-un colt de clasa. Am tinut-o eu ca nu stiu ca eu am dat-o ca nu stiu ce, dar aveam doi vulturi pe capul meu, profa aia candva simpatica, si diriga o tipa ingrozitor de acra. Pana la urma, am cedat, m-am facut ca am gasit-o mototolita in colt (binenteles eu inca negam totul), m-am ales cu o nota mica si o privire urata.
Buun, toata lumea a trecut peste numai eu in urmatorii 3 ani nu am putut sa o privesc pe profa simpatica in ochi. Imi era o rusinee, si ce rusinee. Cand treceam pe langa ea bagam capul in pamant. Nici sa discut nu mai eram in stare. Cum s-a terminat toata povestea asta? La sfarsitul liceului, cand ne luam toti in brate, faceam poze, ciocneam un pahar doua, m-am dus la ea, si i-am cerut scuze. I-am zis cat de mult regret si ca imi vine sa intru in pamant de rusine si dupa 3 ani. La care ea m-a luat in brate, razand. Cica si uitase, deci, ma iertase de mult.
Cert e ca mi-a dat o lectie. Cum sa ierti un copil mic, prost si teribilist care nu avea intentii rele, dar inspiratie proasta de moment. Si in ziua de azi ma macina chestia asta, dar imi aminteste sa nu mai fac aceleasi greseli. Cred ca daca as intalni-o acum as lua-o in brate si i-as multumi.
Hai sa aveti o zi frumoasa!