Micul secret al marilor cumparaturi

De cativa ani buni, mi-am dat seama ca vorba populara “omul gospodar isi face vara sanie, si iarna caruta” este foarte adevarata. Acum, sa explic: intr-o zi, un prieten bun de-al meu imi spune daca vreau sa ma duc cu el in mall sa isi ia haine. Ii spun ca ma duc, dar de ce nu putem merge in alta zi? Si imi explica rabdator ca fix in ziua aceea se dadea startul la promotii, iar el nu trebuia sa piarda acest lucru. In plus, avea o suma frumusica pe care dorea sa o cheltuie pe imbracaminte si mi-a explicat ca asta e mecanismul lui - nu isi cumpara niciodata imbracaminte la pret intreg, ci isi pune bani deoparte, asteapta perioada de promotii si tabara pe hainele la care se uitase mult timp cu jind, exact ca o hiena asupra pradei.

Initial, mi s-a parut un pic ciudat; ma gandeam ca e frustrant sa vezi ceva in magazin si sa rezisti sa il cumperi, sperand ca poate il vei mai gasi la promotii. Apoi, mi-am dat seama ca oricat de ciudat ar parea, este un rationament care mi-ar putea lasa niste bani frumosi in portofel sau ar putea sa imi umple sifonierul mai abitir decat o faceam eu luand hainele la pret intreg. Ca sa nu mai spun ca uneori mi se parea ca dau pe o haina cat nu face, dar daca imi facea cu ochiul mai ceva ca o gheisa experimentata, nu ma puteam abtine si gaseam tot felul de pretexte ca sa o cumpar si sa fiu si impacata cu pretul ei. Insa, ceea ce ar fi trebuit sa fac, pentru ca mecanismul asta nou de cumparat imbracaminte sa functioneze, era sa nu intru prin magazine, macar pana deveneam imuna la hainutele frumos aranjate, dar cu pret intreg.
Zis si facut. Greu a fost, aveam sa descopar, sa imi pun bani deoparte, nu sa rezist la tentatia de a-mi cumpara haine care nu erau la promotii, pentru ca eram tentata sa ii cheltui pe tot felul de alte nimicuri. Insa, de cativa ani fac acest lucru, imi cumpar haine numai in perioada de promotii si vreau sa spun ca este cel mai bun trick financiar pe care l-am invatat vreodata. Este solutia ideala pentru a avea haine pe care altfel nu aveai cum sa le ai si de a fi in pas cu moda intr-un buget pe care ti-l permiti.