Elysium – viitorul lumii noastre?

Am vazut Elysium. Recunosc ca nu gust prea tare genul SF si mai ales povestile despre apocalipsa sau viitorul omenirii, dar am ales Elysium pentru ca il are in rolul principal pe Matt Damon. Si imi place Matt Damon. Imi place mult. Dar nu cred ca m-as fi putut obisnui vreodata sa il vad in rol de super erou. Si nici nu este… Pe un Pamant unde traiesc numai oameni simpli, saraci, controlati, la limita dintre viata si moarte, in poluare si mizerie, Matt Damon – un fost infractor juvenil - isi duce viata de pe o zi pe alta, incercand sa se tina departe de infractiuni. Insa cand este intoxicat cu un nivel letal de radiatii, incepe lupta pentru a-si castiga un loc pe o planeta artificiala unde se poate insanatosi. O lume creata de bogatasii lumii, care traiesc acum in Elysium, un taram de basm, cu verdeata, aer respirabil, proprietati incredibile si oameni extrem de bogati, femei frumoase si barbati eleganti, dar mai ales o lume fara boli, o lume unde orice infirmitate sau boala este vindecata in cateva secunde, pe o platforma medicala.

Nu pot cota filmul printre preferintele mele si nici nu cred ca l-as recomanda daca cineva m-ar intreba ce filme am mai vazut si ce i-as recomanda. Ramane insa un SF dragut, cu un ritm al actiunii destul de alert, cu o poveste interesanta, si care ridica intr-o oarecare masura cateva intrebari legate de viitorul omenirii, mai ales ca cele cateva imagini de pe Pamant, intr-un Los Angeles intesat de hispanici sunt foarte asemanatoare cu anumite zone ale lumii de astazi, cu exces de poluare, de aglomeratie si de saracie.